Перейти до основного вмісту

Літня школа. Не зовсім школа. Зовсім не школа

 

Редакція на «вісім» з «п’яти»

Що потрібно зробити, щоб стати головредом одразу вісьмох редакцій? Відповідь дуже проста – піти працювати в дитячий табір вожатим.

         

    Лі́то — одна з чотирьох пір року, між весною та осінню, з найвищою середньодобовою температурою повітря. Так нам каже словник, що ж, не будемо з ним сперечатися. Але для студентів літо – це час для пошуку цікавого підробітку. Багато з них обирають саме роботу вожатого. Вбивають одночасно декількох зайців: робота, нові враження і можливість відпочити на морі/в горах/в лісі майже безкоштовно. Тільки мало хто дивиться, що в цьому контракті написано маленькими літерами під зірочкою. Це – робота з дітьми. З великою кількістю дітей. Інколи не дуже слухняних та не дуже чемних. Тому вожатий повинен мати чарівну силу – вміти налагоджувати контакт. Що може бути кращим для налагодження контакту ніж проведення спільного гуртка? Не тільки для свого загону, звичайно, а по гуртковій годині кожному.

Що в нас тут? Плетіння з бісеру, шашки, ролики, малювання, орігамі, муліне, настільні ігри і журналістика. Правильно, це наша зупинка. Так склалося, що в таборі не тільки діти одного віку, навіть в одному загоні це можуть бути діти з різницею у два-три роки. Тому і подача матеріалу для всіх має бути різна. Адже пояснити щось дитині п’яти років та підлітку одними й тими ж самими словами можна, але одному буде не цікаво чи іншому занадто складно. Що робити? Те, що журналісти вміють найкраще – імпровізувати.

8-4 загони (5-12 років): Тут усе складно просто. Головне встигнути пояснити своїй редакції, що вони журналісти, що вони редакція, що таке редакція, що ми сьогодні фотокореспонденти. Камери і часу друкувати фото в нас немає, але завжди під рукою аркуші, олівці та фломастери. А замість типографських станків, що скріпляють шпальти, вправність рук та скотч. Теми розібрані, композиція обговорені, можна починати роботу.  

Порада для дорослих журналістів від найменших колег: простий олівець чудово замінює чорний фломастер, дрібних деталей краще уникати, а підпис під малюнком краще ставити чітко, щоб головний редактор міг винести вас у інформаційну колонку.

    3-1 загони. (13-16 років): Тут все страшно весело. Редакція вже прагне писати, задача головреда зводиться до того, щоб пояснити різницю між твором на тему та журналістським матеріалом. А потім трошки «половити» свою редакцію на фейках та вмінні з ними працювати. Камери та типографії все ще немає, але олівці і фломастери загубились ще не всі. Працювати можна.

Порада для дорослих журналістів від маленьких колег:

Якщо головний редактор каже, що сьогодні ввечері буде гра на тоталізаторі і про це потрібно написати, потрібно задуматись. Дізнатись, що таке тоталізатор, наскільки це незаконно і не забути, що ми в дитячому таборі. А якщо головною темою пропонується запуск ракети на озері біля міського парку, варто перевірити стан головреда. Все ж таки складна робота, міг трішки перегрітися.

Так чи інакше, але 8 газет за три дні – це вам не жарти. Можливо, хтось би міг сказати, що це несправжня журналістика та несправжні газети, вісім табірних редакцій з вами не погодяться. Так, це не газети з тисячним тиражем, а hand-made з усього, що було під рукою. Та хіба можна назвати несправжньою роботу, від якої у дітей горять очі, а хтось навіть задумується стати журналістом у майбутньому?

 Владислава ХЛЮСТ
Фото автора

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

#YouTube – нове телебачення? Підбірка цікавих україномовних каналів

Ні для кого не секрет, що соцмережі займають все більше місця у сучасному медіапросторі. Щоб дізнатися, що нового сталося у світі, сучасна людина, радше, зайде в інстаграм, твітер чи фейсбук, аніж буде купувати газету за 5 грн у найближчому кіоску. Замість прогортування каналів по TV , більшість надає перевагу скроленню відеороликів у ютубі. Бо це зручніше, швидше та компактніше. І це НЕ погано: часи змінюються, люди змінюються, технології змінюються. Дуже добре що відбувається постійна еволюція і прогрес, а не навпаки. Тому сучасні медіа повинні постійно підлаштовуватись, щоб зацікавити читача, слухача чи глядача. Що із українського подивитись на ютубі? Насправді, в україномовному сегменті починає з’являтися все більше якісного контенту. І про деякі канали хочу розповісти детальніше. 1. Телебачення торонто, або #@) ₴?$0. Дайджест українських (і не тільки) новин, які подаються не в зовсім серйозній формі. З ноткою гумору, сарказму, та іронії. Про політику, музику, шоу-бізне...

Прогуляємося Ірпенем дистанційно!

  Віртуальна екскурсія містом Ірпінь Ірпінь – українське місто європейського зразка, яке змогло вистояти окупацію російськими солдатами. Хоч на території міста й залишилися частково чи повністю знищені будівлі, але їх потроху лагодять та повертають до початкового стану. Без сумнівів після нашої перемоги місто стане ще кращим та гарнішим ніж було до цього.  Варто відзначити, що до початку повномасштабного вторгнення Ірпінь був відомий своїми мальовничими зеленими парками, сучасною і стильною центральною площею та дуже протяжную набережною. Зараз ми проведемо для читачів віртуальну екскурсію цими (і не тільки) локаціями Ірпеня. Перша зупинка – Парк Незнайка Розпочинаємо ми нашу екскурсію у Парку Незнайка, який колись був відомий під іншою назвою – Парк Перемоги.    На території парку росте багато старих дерев, між якими в'ються вимощені та асфальтові доріжки. Також із цікавинок тут наявний ігровий та спортивний майданчики, декоративний ставок із фонтаном, багато стильн...

ЧИ ЙДЕ НА МІСЯЦІ СНІГ?

Далеко вгорі, на даху багатоповерхівки, висів великий круглий годинник. Висів він прямісінько навпроти повного місяця, у темному безхмарному небі, мовби його дзеркальне відображення. Навколо небесного тіла скупчилися міріади зірок, формуючи фігури, схожі на кільця, що робили місяць схожим на Сатурн. Тротуаром невеликого міста під цією небесною композицією кудись хутко прокладав свій шлях хлопець. Його обличчя було майже повністю занурене в зелений шарф, який, до речі, пасував до таких же зелених рукавичок і чорної куртки. Хлопець наспівував пісеньку з реклами «Кока-Коли», роздивляючись яскраві вивіски з назвами магазинів, які вже потихеньку вкривала імла. Зайшовши до парку (його вже прикрасили до Нового року) з низенькими померзлими деревами, стилізованими під святкові ялинки, він підняв голову і подивився на небо. «Чи йде на Місяці сніг?» – думка випадково злетіла з язика, і він різко озирнувся, вишукуючи того, хто міг би її почути. Але нікого не побачив і знову поглянув на білу...