Перейти до основного вмісту

#Пофантазуємо #Медіа майбутнього

Чи будуть у ХХІІ столітті телевізори? Журналістика роботів чи форма думки людини? Які ЗМІ переможуть у гонці? Цікаво, чого очікувати через сто років і що наступні покоління називатимуть журналістикою? Адже «четверта влада» ХХ століття зовсім не звична для нас: шалений тираж газет, цензура, розвиток радіо. Про соціальні мережі навіть і не думали. Тож зазирнемо у 2120 рік…

Ньюзрум ютуберів роботизований. При вході автоматизовані двері, які відчиняють за сканером сітківки ока. Біля кожного планшета є свій робот, який «викидає» новини 24/7. Це незамінні помічники людей. Так, саме вони помічники, а не навпаки. Мислення людини залишається на першому плані. Аудиторія вибаглива – хоче бачити «живі» очі й емоції. Так було завжди. Але це реалізується зараз у більш серйозних матеріалах: розслідуваннях, репортажах, аж ніяк не в прямих включеннях на хвилину-дві. Чому саме ютуб, а не телебачення? Тому що телевізори вже ні до чого. Усі перейшли на компютери, планшети, а смартфони – постійний девайс людей. Про телевізор суспільство читає лише в інтернеті або ж знаходять їх у старших людей на полицях.

Газет, про знищення яких говорили ще всередині ХХІ століття, майже не залишилося. У деяких країнах існують лише спеціалізовані бізнесові журнали для тих, хто «хоче відчути запах друку». Проте їхній тираж невеликий, а журналісти, які пишуть для друкованих медіа, паралельно займаються і в іншій медіаніші. Однак варто визнати, що ринок преси загалом вже мертвий. Він не становить конкуренцію digital-форматам ні з точки зору інтересу читачів, ні з точки зору рекламних грошей. На папері залишилися виключно нішеві видання певного формату.

Радіо, до речі, набуло розквіту. Його можуть собі дозволити «люди вищого стану». Саме вони платять за контент. Платити за якісну інформацію – це вже нормально. Журналісти-радійники працюють вдома дистанційно. Їм для виходу в ефір треба лише один маленький прилад, із яким можна виходити в ефір без проблем із будь-якої точки світу.

Перейдемо до соціальних мереж. Їхній розквіт припав на ХХІ століття. Окрім фейсбуку, твітера, інстаграму, телеграму  з’явилися й  інші, призначені суто для блогерства. Блогери тепер прирівнюються до журналістів, тому конкуренція зростає. Їхня платформа – це новий диджитал-проєкт. Там вони не тільки знімають стріми, а й подають контент про роботизацію. Зокрема, вони мають окуляри, які зчитують сітчатку ока й частково аналізують нервову систему людини. З цього вони роблять стендапи. Таким чином блогери все більше імпонують суспільству. У 3020 всі без винятку матимуть месенджери і спілкуватимуться в основному в мережі.

Медіа все ж «заполонили» світ, роботизація розвивається, а особистий простір людей не такий вже й особистий. Та й люди самі не проти розповідати про себе. Унікальною для журналістів є розробка власних проєктів, у яких вони взаємодіють зі «штучним інтелектом». Роботи ведуть бесіду з аудиторією у прямому ефірі, а журналісти та блогери «дають емоції».

"Зазирала в майбутнє" Аліна Павловська,

фото з інтернету

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

#YouTube – нове телебачення? Підбірка цікавих україномовних каналів

Ні для кого не секрет, що соцмережі займають все більше місця у сучасному медіапросторі. Щоб дізнатися, що нового сталося у світі, сучасна людина, радше, зайде в інстаграм, твітер чи фейсбук, аніж буде купувати газету за 5 грн у найближчому кіоску. Замість прогортування каналів по TV , більшість надає перевагу скроленню відеороликів у ютубі. Бо це зручніше, швидше та компактніше. І це НЕ погано: часи змінюються, люди змінюються, технології змінюються. Дуже добре що відбувається постійна еволюція і прогрес, а не навпаки. Тому сучасні медіа повинні постійно підлаштовуватись, щоб зацікавити читача, слухача чи глядача. Що із українського подивитись на ютубі? Насправді, в україномовному сегменті починає з’являтися все більше якісного контенту. І про деякі канали хочу розповісти детальніше. 1. Телебачення торонто, або #@) ₴?$0. Дайджест українських (і не тільки) новин, які подаються не в зовсім серйозній формі. З ноткою гумору, сарказму, та іронії. Про політику, музику, шоу-бізне...

Прогуляємося Ірпенем дистанційно!

  Віртуальна екскурсія містом Ірпінь Ірпінь – українське місто європейського зразка, яке змогло вистояти окупацію російськими солдатами. Хоч на території міста й залишилися частково чи повністю знищені будівлі, але їх потроху лагодять та повертають до початкового стану. Без сумнівів після нашої перемоги місто стане ще кращим та гарнішим ніж було до цього.  Варто відзначити, що до початку повномасштабного вторгнення Ірпінь був відомий своїми мальовничими зеленими парками, сучасною і стильною центральною площею та дуже протяжную набережною. Зараз ми проведемо для читачів віртуальну екскурсію цими (і не тільки) локаціями Ірпеня. Перша зупинка – Парк Незнайка Розпочинаємо ми нашу екскурсію у Парку Незнайка, який колись був відомий під іншою назвою – Парк Перемоги.    На території парку росте багато старих дерев, між якими в'ються вимощені та асфальтові доріжки. Також із цікавинок тут наявний ігровий та спортивний майданчики, декоративний ставок із фонтаном, багато стильн...

ЧИ ЙДЕ НА МІСЯЦІ СНІГ?

Далеко вгорі, на даху багатоповерхівки, висів великий круглий годинник. Висів він прямісінько навпроти повного місяця, у темному безхмарному небі, мовби його дзеркальне відображення. Навколо небесного тіла скупчилися міріади зірок, формуючи фігури, схожі на кільця, що робили місяць схожим на Сатурн. Тротуаром невеликого міста під цією небесною композицією кудись хутко прокладав свій шлях хлопець. Його обличчя було майже повністю занурене в зелений шарф, який, до речі, пасував до таких же зелених рукавичок і чорної куртки. Хлопець наспівував пісеньку з реклами «Кока-Коли», роздивляючись яскраві вивіски з назвами магазинів, які вже потихеньку вкривала імла. Зайшовши до парку (його вже прикрасили до Нового року) з низенькими померзлими деревами, стилізованими під святкові ялинки, він підняв голову і подивився на небо. «Чи йде на Місяці сніг?» – думка випадково злетіла з язика, і він різко озирнувся, вишукуючи того, хто міг би її почути. Але нікого не побачив і знову поглянув на білу...